Bestill time med SMS

Send til 2097:

KRAGSKOGEN fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

Se eksempel

KRAGSKOGEN 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Kr. 6,- per mottatt melding.

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer

Om oss

Litt historie:

Kragskogen Legesenter ble åpnet i 1980 av dr Haavard Martinsen i det da nybygde Østre Kragskogen Sameie i nedre del av Holmenkollen. Noen år senere, kom dr Inger Størmer Thaulow inn, og de drev det i mange år som et tolegesenter vegg i vegg med Kragskogen Fysikalske.

Da Thaulow pensjonerte seg, tok Kristina Detlie over hennes praksis. Martinsen ga seg i 2016, og Øyvind Aa overtok stafettpinnen etter ham.

Da fysioterapeutene i 2017 flyttet ut av de gamle lokalene, fikk Detlie og Aa en idé om å rehabilitere og bygge om lokalene og utvide legesenteret. 

Nå i 2020 er den idéen i ferd med å bli realitet. Lokalene har blitt totalrehabilitert til dagens standard, og vi har fått inn en tredje lege, dr Gerhard Gunnerus Bergh.

 

Helsesekretærene:

Vi er stolte av våre helsesekretærer!

Else Marie Songve var trofast ved senteret i 21 år! Hun var myndig, men omsorgsfull og dyktig. Hun kjenner de fleste pasientene på fødselsdato og er en unik ressurs. I januar -21 gikk hun av med pensjon, og vi fikk inn Christine i hennes sted.

Christine Tang startet hos oss i januar 2021. Hun var tidligere ansatt som helsesekretær hos Volvat. Vi setter stor pris på å ha henne med i vårt team her på Kragskogen Legesenter!

Siw Tangen har vært hos oss siden 2012. Også hun kjenner de fleste av våre pasienter godt og er meget dyktig på å hjelpe legene i de daglige rutinene og driften av senteret. 

Enkelte dager har de svært mange telefoner inn samtidig som de skal ta blodprøver, EKG, sette vaksiner og håndtere sårbehandling.

Vi ber om forståelse for at det noen dager derfor kan være ventetid på telefon eller laboratorie, og vi ber om at våre sekretærer blir behandlet med den respekten de fortjener!

 

Telefon til legene:

Vi forsøker å ikke avbryte konsultasjonene. Vi ringer derfor våre pasienter tilbake mellom to konsultasjoner eller etter siste ordinære pasient. 

For å kunne vurdere hvor mye det haster – både for time og telefonkontakt - er det viktig at du gir best mulig opplysninger til sekretæren. Ved usikkerhet, vil legene bli kontaktet med en gang.

Legesekretærene har full taushetsplikt.



Ventetid på time:

Hver dag er det holdt av flere ledige timer hos hver lege beregnet for akutt syke. Disse tildeles ved henvendelse samme dag.

Du kan ikke alltid regne med å få time hos din egen lege ved akutt behov.

Det hender pasienter kommer direkte uten forhåndsavtale, og man må da være forberedt på å bli tildelt time senere på dagen eller en av de nærmeste dagene dersom det ikke er noe som haster veldig. På denne måten er vi i stand til å ta i mot akutt sykdom samme dag eller i løpet av 1-2 dager.

Ventetiden for ikke akutte ting vil være lenger, for rutinepregete ting vanligvis ca. to uker.

Noen pasienter har beskjed om å komme innom uten avtale for en blodprøve, sårskift, vaksine eller annet. Da må du alltid melde deg i luken. Du må i slike tilfelle regne med noe ventetid avhengig av hvor opptatt sekretærene er.


Vi ønsker å være lett tilgjengelig for deg. Via www.helsenorge.no kan du formidle dine ønsker til oss 24 timer i døgnet.

Vårt ønske og mål er å formidle helsetjenester med kvalitet og god service til alle våre pasienter.

Om du som pasient skulle registrere noen områder hvor vi ikke lykkes, ber vi deg gi oss tilbakemelding slik at vi kan forbedre oss.